FANDOM

Nu cred până nu văd
Lyoko2.jpg
Titlul în franceză Le voir pour le croire
Titlul în engleză Seeing Is Believing
Numărul episodului 2
Sezonul 1
Numărul din sezon 2
Data difuzării 10 septembrie 2003
Lista episoadelor
precedent
Ursuleţul uriaş
următor
O vacanţă ceţoasă

Nu cred până nu văd este episodul 2 al sezonului 1 şi episodul 2 al serialului Code Lyoko. A avut premieră pe 10 septembrie 2003 în Franţa.

Rezumat detaliat Edit

Episodul începe cu inginerul şef al centralei electrice nucleare locale dând o conferinţă despre operaţiile bazice şi măsuri de siguranţă ale centralei electrice în Kadic. Majoritatea studenţilor văd conferinţa plicticoasă şi nu împrumută atenţie, dar Jeremie îl întreabă pe el dacă există un proces pentru a materializa particulele virtuale în lumea reală. Odd şi Ulrich îl privesc pe Jeremie ştiind ceea ce spune (ei ştiu că el caută o manieră pentru a-o aduce pe Aelita la Pământ), dar omul de ştiinţă îi spune că acestu lucru există doar în câmpul ştiinţifico-fantastic. Suzanne Hertz comentează că Jeremie este „un excelent student, dar un pic visător”, şi studenţii râd. Pe neaşteptate, proiectorul este oprit. Suzanne Hertz asumă să fie doar o arsură pe siguranţele fuzibile.

După clasă, Yumi se găseşte cu Jeremie şi ceilalţi. Jeremie se gândeşte la XANA care poate fi responsabil pentru întreruperea de curent a proiectorului, dar Odd spune să fie doar un scurtcircuit. Odd merge la biroul lui Jean-Pierre Delmas şi îi spune directorului să-i permită să-şi formeze grupul de rock şi el îi spune lui Odd să permită tuturor să se alăture grupului. Jeremie se duc la dormitorul său şi începe să caute semnale de probleme în calculatorul său. El îi spune Aelitei despre problemele electrice ale şcolii şi o întreabă pe ea dacă ceva se întâmplă în Lyoko. Ea spune nu, dar Jeremie iniţiază o căutare pentru turnuri înainte de a merge la sufragerie. Între timp, Odd îi repartizează broşuri pe toţi pentru grupul său şi chiar şi pe Jim. Cu toate acestea, se neagă să-i dea unul lui Nicolas. Mai târziu, Odd încearcă să decidă ceea ce vrea din distribuitorul automat. Comentează că supa se pare cu apă, astfel încât Ulrich repede apasă butonul de supă. Cu toate acestea, distribuitorul numai înapoiază nişte picături în pahar. Jeremie crede să fie un alt rateu al alimentaţiei şi decide să urmeze căutând probleme, în timp ce restul se dirijează la gimnaziu pentru a celebra audiţii.

În gimnaziu, Emmanuel Maillard cântă tamburele, dar lui Odd nu-i place ritmul lui de heavy metal. Naomi N'Guyen apare în continuare pentru a-şi proba talentul. Ea este, evident, foarte nouă, dar lui Odd (într-adevăr atras de ea) îi place muzica ei, oricum. Între timp, Jeremie descoperă în calculatorul său care 400000 volţi circulă într-un turn de înaltă tensiune. El este gata să-i spună Aelitei când calculatorul se opreşte după un ecran albastru. Se dirijează la gimnaziu şi îi spune celorlalţi că este mai sigur ca XANA să fie cel responsabil pentru că turnul de înaltă tensiune ar putea să explodeze. Ei încearcă să descopere de ce XANA ar face ceva de genul acesta când Sissi şi gaşca ei cer ca Nicolas să fie toboşarul.

Jeremie aleargă până fabrică în timp ce Nicolas cântă tamburele cu o abilitate mult mai abilă decât Naomi şi îi impresionează pe Ulrich şi Yumi. Dar Odd încă nu-l vrea în bandă, în ciuda cât de bun este. Odd (chitaristul) ameninţă să lase banda dacă Nicolas se alătură grupului, în timp ce Yumi (cântăreaţa) ameninţă să lase banda dacă Odd nu permite să Nicolas se alăture. În acest moment, Jim intră cu un trombon şi (pentru o mare surpriză) întreabă dacă au nevoie de un trombon în bandă. Între timp, Jeremie a ajuns la fabrică, unde îi confirmă Aelitei că XANA s-a trezit. Ea caută în sectorul deşertic turnul, în timp ce Jeremie descoperă ceva rău şi întrerupe audiţia lui Jim sunându-i pe ceilalţi pentru a ajunge la fabrică. Odată că ajung, îi spune că planul lui XANA este să reunească suficient voltaj ca să poată să o elibereze de odată şi să facă ca turnul de tensiune să explodeze. Între timp, turnul zvârlă scântei şi un electrician sună pentru a spune că nu poate să taie furnizarea electrică din cauza unei raţiuni necunoscute.

De întors în fabrică, Jeremie spune că XANA va putea să facă să explodeze turnul în momentul în care va avea un milion de volţi. Yumi este preocupată pentru că sabotajul nuclear este ceva care este foarte pe deasupra capetelor lor, toată regiunea ar fi anihilată din cauza lumii virtuale Lyoko! Ea vrea să-le avertizeze autorităţilor, dar Jeremie este preocupat pentru că autorităţile vor stinge Lyoko (şi Aelita) pentru binele tuturor când vor descoperi XANA. Yumi ştie asta, dar ea nu vrea să alerge riscul unui dezastru nuclear. Jeremie decide să voteze. Yumi şi Ulrich vor să dea alarma, în timp ce Jeremie şi Odd nu vor, şi au o remiză. Jeremie şi Yumi încep să discute când Aelita (care ascultase votaţia) îl întreabă pe Jeremie dacă şi ea are dreptul de vot. Jeremie îi spune da, dar ea votează pe favoare, pentru că nu vrea să alerge riscul să aibă morţi numai pentru a-şi salva viaţa. La sfârşit, toţi coincid că Ulrich şi Odd trebuie să meargă la Lyoko, în timp ce Yumi le-l va informa autorităţilor.

Între timp, Odd, Ulrich şi Aelita ajung la o oază lângă turnul, dar nu pot să găsească turnul. Yumi sună pentru a spune că Jean-Pierre Delmas şi Suzanne Hertz supraveghează. Jeremie răspunde spunând că turnul are 85% de volţi şi că nu poate să găsească turnul activat în Lyoko. Războinicii pe Lyoko sunt aşezaţi în jurul oazei cu nervozitate. Odd aruncă o piatră în apă şi străluceşte în loc de a face ondulaţii. Apoi îşi dă seama că nu există apă acolo în jos şi se aruncă în oază. Ceilalţi îl urmează şi, desigur, există o altă zonă cu platforme şi se vede turnul. Turnul este supravegheat de trei Crabi. Unul dintre ei o urmăreşte pe Aelita şi ea se scapă. Nişte Crabi îl trage pe Odd şi este devirtualizat. Rămâne Ulrich, dar turnul ajunge până 95% de volţi.

Între timp, Yumi le repetă istoria electricienilor, circa turnul şi aproape o cred, dar apoi o întreabă pe ea cum ştie ceea ce se va întâmpla. Ulrich îi învinge pe ceilalţi doi Crabi cu triplicaţia. Yumi încă nu poate să reuşească ca electricienii să creadă în ea în timp ce Aelita intră în turn. Turnul ajunge până 100% de volţi şi XANA lansează energia în centrala electrică, dar Aelita dezactivă turnul în ultimul moment şi Jeremie activează întoarcerea în trecut.

După întoarcerea în trecut, grupul Pop Rock Progresişti (cu Odd în chitară, Nicolas în tamburi, Ulrich în tastatură, Yumi în microfon şi Jim în trombon) cântă un cântec numit „Fata misterioasă”, care este de-a dreptul despre Aelita.

Galerie Edit

1: Ursuleţul uriaş 2: Nu cred până nu văd 3: O vacanţă ceţoasă

Also on FANDOM

Random Wiki